mandag 31. januar 2011

Matkjemi i Schrödingers katt


Programleder Hanne Kari Fossum og kjemiker Martin Lersch

For noen uker siden ble jeg kontaktet av Cathrine Gaukerud som jobber med programmet Schrødingers katt. Hun spurte om jeg hadde lyst til å være med og lage noen innslag om mat og kjemi. Det takket jeg selvsagt ja til, og de tre neste torsdagene kan du se resultatene i form av korte innslag i programmet Schrødingers katt. Første sending er torsdag 3. februar kl. 19:45 på NRK1. Sammen med programleder Hanne Kari Fossum vil jeg se nærmere på lavtemperatur tilberedning av kjøtt (også kjent som sous vide), et brød som ikke trenger å knaes og overraskende matkombinasjoner basert på ingredienser som lukter litt likt. I tillegg vil det bli noen små overraskelser innimellom. I forbindelse med programmene kommer jeg også til å skrive litt her på bloggen.


Vi var heldige og fikk låne skolekjøkkenet på Grålum skole i Sarpsborg til opptakene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.